Za Likovnu zbirku Muzeja u Beloj Crkvi nabavljen je crtež „Кiša“ autora Nikole Velickog. Nakon akviziranja ovog dela dogovorena je i izložba pod nazivom „Pepa i tri tačke…“.
Crtež „Кiša“ autora Nikole Velickog je nastao 2021. godine u tehnici akril na papiru, dimenzija 250x150cm.
Ovaj crtež velikog formata problematizuje odnos komunikacije savremenog društva na primeru pojedinca, analizirajući momenat junaka dečijeg detinjstva i transformacije iz junaka crtanog filma u ikonu popularne kulture. Predmet crteža je porodica Pepe Praseta koju zatiče kiša u momentu dok se nalaze u prirodi, na pikniku. Umetnik valorizuje ovu praseću porodicu u sistemu transformacije iz junaka crtanog filma u ikonu popularne kulture, ali uz potpuno odsustvo kolorita. Visoki kvalitet tehničkog pristupa u crtežu, ovoj temi pridodaje aspekt tumačenja jednog kulturološkog fenomena u sistem komunikacije savremene umetnosti. Rad je izlagan u Кulturnom centru Beograda, 2022. godine
Izložba „Pepa i tri tačke…“ Nikole Velickog u Muzeju u Beloj Crkvi realizovana je u cilju nastavka misaonog procesa autora, koji je publici prvi put prikazan marta 2022. godine u Kulturnom centru Beograda. Izložba je od prikazivanja skupa pojedinačnih radova, u nastavku, sa tri tačke postala jedinstveni rad – svojevrsni oblik umetničke instalacije.
Izložba kao jedinstvena autorska interpretacija sveta junaka mladih generacija koje stasavaju sa porodicom Pepe Praseta izazvala je različite reakcije publike.
Iz vizure Nikole Velickog, definisana jasnim crtežom visokog kvaliteta, ova izložba govori o slojevitosti izgradnje junaka i njegovoj transformaciji u svet pop kulture.
„Pepa i tri tačke. Obradio sam temu, ikonu našeg vremena Pepu Prase. Kada su deca bila mala gledali smo Pepu i tako je Pepa ušla u naš dom. Estetika Pepe mi je prijala i logično je bilo da tu priču nastavim. Tema je klizav teren, svi znaju za Pepu i svi komentarišu, probao sam da je obradim na svoj način i mislim da niko nije mogao da bude ravnodušan. Zbog toga sam nazvao izložbu „Pepa i tačka“. Pepa je jedan likovni elemenat, a tačka je drugi element. U drugom načinu čitanja bi moglo da bude da je tačka stav – radim Pepu i tačka to je to. A kada smo radili drugi deo izložbe u Beloj Crkvi logičan nastavak mi je bio „Pepa i tri tačke“. Kada je reč o publici imao sam utisak da su mislili da je Pepa zaista tu i da došli da se upoznaju. Kada se obraćam publici jako mi je važno da publika to pravilno pročita i da na to što sam vizulenu predstavio publika na svoj način odregauje. To je jedan sklop, nekad podsveno, a nekada svesnije, na početku projekta uključim intuiciju, bavim se istraživanjem i poslednja etapa je kako se rad predstavlja jer od toga zavisi kako će rad da se pročita. Ja u svom radu želim da pokažem igru, kako i odrastao čovek može da nastavi igru, ne mora da se igra nužno završi kao dete. Umetnost ne treba da bude nama strana, umetnost treba da nam ulepša život. Takav je moj put.“ – rekao je umetnik Nkola Velicki.
Nikola Velicki rođen je 1983. godine u Nišu. Diplomirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2008. godine kod profesora Miodraga Mlađovića. Doktorirao 2017. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu kod profesora Vladimira Veljaševića. Član je ULUS-a od 2009. godine. Zaposlen na Fakultetu likovnih umetnosti, kao asistent na grafičkom odseku. Priredio je 20 samostalnih izložbi i preko 90 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.