Dela japanskih autora u Muzeju u Beloj Crkvi

Izložba „Voice of Japan“, realizovana u saradnji sa Međunarodnom vajarskom kolonijom Jasenovo, otvorena je u galerijskom prostoru Muzeja u Beloj Crkvi.

Izložbu čine tri skulpture i jedan mural, radovi japanskih umetnika, koji su gostovali na koloniji od 2017. do 2019. godine.

Skulptura 21. veka je kompleksan skup ideja i raznorodnih procesa realizacije, od figuracije do apstraktnih misli izrazenih kroz instalacije. Iako redje prisutna u savremenom kontekstu, figuracija je ipak zatupljena u umetnickim delima. Negovanje figuracije kroz savremenu skulpturu se pokazalo veoma uspešno u okviru Medjunarodne vajarske kolonije Jasenovo ciji je osnovni koncept figuralna skulptura velikog formata u drvetu.

Medju radovima koji su nastajali na koloniji tokom godina, posebno se izdvajaju tri skulpture i jedan mural, rad japanskih autora koji su gostovali u periodu od 2017. Do 2019. godine. Radovi ovih umetnika se u zbirci izdvajaju, narocito iz razloga što u sebi nose duh dalekog istoka i u velikoj meri definišu percepciju ambijenta u kome su se sami umetnici zadesili u Srbiji. Dok jedna skulptura govori o shvatanju i dozivljaju ambijenta u kome se umetnik zadesio, druga govori o momentu fizicke barijere za ostvarivanje ideja.

Svako delo ponaosob, u kontekstu prethodnih radova autora ima svoj jedinstveni okvir komunikacije sa publikom. Iako je koncept kolonije takav da se sve skulpture koje su nastajale na kolonijama izlazu u otvorenom prostoru, zbog svoje delikatne završne obrade i velike kulturne vrednosti, ovi radovi ostaju da egzistiraju u okviru galerijskog ambijenta.

„Uloga muzeja jeste očuvanje kulturnog nasleđa i očuvanje pokretnog kulturnog nasleđa, koje baštinimo na jednom manjem prostoru i široj sredini. Umetnici koji su stvarali na na međunarodnoj vajarskoj koloniji u Jasenovu dolazali su iz raznih zemalja, između ostalih imali smo četiri umetnika iz Japana. Umetnička dela koja su nastala sačuvana su u okviru kolonije, 3 skulpture i mural koji je u javnom prostoru. Ideja za relizaciju izložbe je predstaviti umetnička dela koja su jedinstvena i specifična na ovim prostorima. Ovo su radovi vrsnih umetnika, a uloga Muzeja je da prikaže i ukaže na značaj same produkcije umetničkih dela“ – rekao je Igor Vokoun, direktor Narodne biblioteke i Muzeja u Beloj Crkvi.

Autori izloženih radova su Taro Sakamoto, Masumi Takeshita, Kenji Endo i Juri Hamada

Masumi Takeshita Rođen je 1978. godine u oblasti Sizuka (Japan). Osnovne umetničke studije je završio na Univerzitetu umetnosti Aichi, 2001. godinie, a Master 2003. na istom univerzitetu. U okviru stvaralaštva izražava se kroz trodimenzionalan jezik skulpture i slikarstvo. Osnovna umetnička perokupacija u stvaralaštvu je usko vezana za prikaz ljudske figure i portret.

„Moj rad nije baziran na stvaranju međuljudskih odnosa, odnosa među ličnostima, već je okrenut ka introspekciji i traženju ličnosti unutar pojedinca. Unutarnje sopstvo je razvijeno na uspomenama o emocijama pojedinca koje oslikavaju celovitost čovekovog života. Osećam lepotu pokreta. Želim da nastavim da stvaram lepotu. Istovremeno, moje slike imaju ulogu dnevnika na temu zabeležene emocije na dan njenog nastanka.“ – naglašava Takeshita.

Kenji Endo rođen je 1967. godine u Saitami (Japan). Diplomirao je na Univerzitetu umetnosti Masahino 1993. godine, a usavršavao se na Umetničkoj akademiji Aichi, 1995. godine. Učestvovao je na brojnim rezidencijalima, izlagao u Japanu, Nemačkoj, Francuskoj, Irskoj, Sjedinjenim Američkim državama. U svojim radovima, najčećce se bavi pitanjem kretanja i dinamike, stvarajući kinetičku i ambijentalnu skulpturu kroz implementiranje savremenih tehnologija, upotrebe svetla i poznavanja mehanike.

Taro Sakamoto rođen je u Saitama oblasti (Japan), 1970. godine. Diplomirao je lepe umetnosti na Umetničkoj akademiji Univerziteta Aichi, 1997. godine, a usavršavao se na odeljenju skulpture istog univerziteta 1999. godine. Od 2009. godine radi u zvanju profesora na Univerzitetu Fukui. Učestvovao je na brojnim međunarodnim simpozijumima i kolektivnim izložbama. Njegova vajarska ostvarenja nalaze se u brojnim kolekcijama u Japanu i šire.

Juri Hamada rođena je u Indoneziji 1973. godine. Diplomirala je slikartsvo na Aichi univerzitetu 1997/2000. godine. Dobitnica nagrade za novo lice grada Nagoja, 2009. godine. Osnovni vid umetničkog izražavanja je kroz izradu murala i slika velikog formata. Najčešće motive za inspiraciju nalazi u prorodi, kao i tradicionalnim temama koje su prvenstveno u domenu prikaza biljaka, rastinja i cvetova.

admin

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Next Post

Jaletova "Mitopoetika" našla put do belocrkvanske publike

Ned avg 20 , 2023
Prava umetnost uvek nađe svoj put do publike. Izložba crteža Ljubodraga Jankovića – Jaleta „Mitopoetika“ u galerijskom prostoru Muzeja u Beloj Crkvi našla je svoj put do belocrkvanske publike, posebno do mladih.

Možda Vam se svidi i